Carburatorul, functionare si sugestii asupra carburatiei

Carburatorul este un dispozitiv de o importanta fundamentala, care permite functionarea unui motor prin transformarea a doua componente (combustibil si agentul oxidant), preparand un amestec aer-benzina necesar pentru reglarea functionarii si este o componenta a sistemului de alimentare de care depinde corecta functionare a motorului.

Carburatorul trebuie sa aiba capacitatea de a prepara amestecul de aer-benzina omogen, deci trebuie sa fie in gradul de a pulveriza benzina prin jeturi si pulverizatori si amesteca benzina pulverizata cu aerul, creand un amestec inflamabil. Raportul dintre aer si benzina este denumit raport „stoichiometric”. Valoarea raportului stoichiometric este stabilita de masura de 14/1-15/1, acest raport permitand completa combustie a amestecului, garantand eficienta maxima si, deci, producerea puterii maxime. Carburatorul trebuie sa garanteze un raport corect al amestecului, indiferent de regimul de rotatie al motorului. O alta functie importanta a carburatorului, este aceea de a permite o variatie a fluxului de amestec, variind sectiunea din conducta de aspiratie, actionand asupra supapei comandata de acceleratie.

Partea fundamentala a carburatorului este conducta principala, numita si palnie de aer. Aceasta permite aerului sa obtina o viteza ridicata, creand o presiune scazuta in vecinatatea zonei de strangere a conductei. Carburantul pulverizat este lovit de un jet de aer cu presiune mare, creand un amestec omogen.

Carburatorul ne permitem sa variem, in functie de conditii, valoarea raportului stoichiometric, iar in functie de aceasta variatie, raportul poate fi gras sau slab, ceea ce semnifica:

  •  amestecul gras se obtine prin marirea cantitatii de benzina care intra in amestec sau prin micsorarea debitului de aer
  •  amestecul slab- face referire la raportul de aer-benzina optim, daca scadem cantitatea de benzina fata de aer sau prin marirea debitului de aer .

Carburatoarele sunt caracterizate de trei nivele de carburatie, in functie de nivelul de carburatie, minim, mediu sau inalt. Cand motorul este la minim, depresiunea generata este foarte joasa si insuficienta pentru a duce amestecul in cilindru, pentru care benzina vine aspirata intr-un circuit secundar, in aval de difuzor. Pentru a actiona asupra carburatiei minime este suficcient sa reglam cantitatea de carburant emis dintr-un surub specific.

Componentele care influenteaza reglarea carburatiei in timpul trecerii la regim mediu sunt pulverizatorul, jetul maxim si boltul conic, de fapt regland inaltimea acestui bolt vom regla sectiunea interna a pulverizatorului, permitand trecerea unei cantitati mai mici de carburant. Astfel de reglare a boltului influenteaza reglarea de carburant pana la 3/4 din deschiderea supapei, depasit acest prag, reglarea va depinde numai de jetul maxim.

In cazul in care aveti probleme cu pozitia de carburatie minima si nu reusiti sa faceti singuri reglajele necesare, puteti apela la un atelier mecanic, unde se pot individua si unele probleme specifice, unde se poate apela la un magazin piese auto si unde veti avea siguranta ca masina se afla in maini profesioniste.

In ceea ce priveste magazinele online, pieseshop iti poate oferi o varietate foarte mare de produse, de la piese auto kia pana la piese auto Dacia si de la consumabile pana la sfaturi in ceea ce priveste modul de functionare al ansamblului dat de masina ta.

Related Posts

About The Author