Ce fac influencerii in urma serialului Chernobyl

Seria Chernobyl produsa de HBO a avut succes in multe privinte, insa de retinut este faptul ca a devenit cea mai bine cotata serie. Este o „examinare a birocratiei fatale”, o lectie pentru aparitia puterilor nucleare si aprinderea masinii de propaganda ruseasca. De asemenea, pare sa fie o adevarata doza de inspiratie letala pentru utilizatorii de social media sa iasa si sa o faca pentru Instagram.

Situl de la Cernobil din Ucraina a fost o destinatie turistica deschisa din 2011, cu excursii care au dus vizitatorii in jurul centrului electric al orasului Pripyat din apropiere. Asa cum se intampla deseori cand o anumita locatie devine subiectul unui eveniment mediatic, turismul a avut un impact puternic deoarece HBO a lansat serialul. De fapt, CNN raporteaza ca rezervarile de turnee au crescut cu aproximativ 35% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Si, bineinteles, multi dintre acei turisti posteaza despre calatoriile lor pe social media. Horror-ul nepatruns al unui dezastru provocat de om, care a costat vietile si a afectat sanatatea a mii de oameni, nu este imun la spectacolul de pe Instagram.

Este greu sa te gandesti ca cineva chiar a facut o fotografie la o destinatie turistica – chiar si una tragica, cum ar fi Cernobil. Dar, in epoca social media, in care influencerii par sa utilizeze locul dezastrului ca fiind „estetic,  nimic nu este imposibil. Mai ales cand unii fac poze desi poarta doar lenjerie intima in fata ruinelor cladirilor … pentru ca nimic nu spune „sexy”, ca moartea ingrozitoare a oamenilor nevinovati.

Chiar si Craig Mazin, creatorul seriilor de la Cernobil, nu este incantat de influxul de social media. Ca raspuns la unele imagini, a scris pe Twitter: „Daca vizitati, amintiti-va ca acolo a avut loc o tragedie groaznica. Comportati-va cu respect pentru toti cei care au suferit si au jertfit. „

Related Posts

About The Author

Add Comment