Pasi spre a scapa de anxietate – Partea a III-a

Pasul doi: Lucrati cu sistemul de recompense al creierului
Dupa cum explica Brewer, creierul nostru stocheaza o „ valoare de recompensa ” pentru diferite persoane, locuri si lucruri pe care le intalnim. Cu cat creierul nostru considera ca un comportament este mai satisfacator, cu atat va fi mai puternic obiceiul din jurul sau.

Dar valorile recompensei pot deveni distorsionate sau depasite. De exemplu, s-ar putea sa fi dezvoltat o pasiune pentru tort in adolescenta anxioasa – dar la varsta adulta, acum ne aflam intr-o coma de zahar grea, dupa trei felii.

„Singura modalitate durabila de a schimba un obicei este sa-i actualizezi valoarea recompensei ”, scrie Brewer. Asta inseamna sa aruncam o privire noua asupra modului in care ne afecteaza acum un obicei. Si trebuie sa facem acest lucru mereu si mereu, de fiecare data cand repetam ​​obiceiul din viata noastra de zi cu zi, pana cand creierul nostru isi actualizeaza valoarea recompensei si nu mai este atras de obicei.

Ce inseamna asta in practica?

Odata ce ti-ai identificat obiceiurile care sustin anxietatea, trebuie sa fii atent cand apar. Daca sunteti anxios si incepeti sa va faceti griji cu privire la viitor, faceti o nota mentala; observati etanseitatea in piept, nodul in gat, cat de putin faceti la munca in acea dupa-amiaza.

Lucrul bun al acestei abordari este ca momentele de anxietate devin o oportunitate de a invata despre tine, nu ceva de care sa te temi si nu un esec in cautarea ta pentru Zen. (Judecata de sine, aparent, pare sa mearga mana in mana cu anxietatea.)

Daca aveti probleme in a cunoaste obiceiurile in timp real, puteti, de asemenea, sa va uitati inapoi la ziua sau saptamana dvs. pentru a vedea efectele unui anumit comportament. Daca anxietatea ta te-a determinat sa-ti spui partenerul, cum te-ai simtit? In loc sa o analizati, incercati doar sa o experimentati din nou in corpul vostru.

De-a lungul timpului, sugereaza Brewer, creierul nostru va deveni in mod natural dezamagit de obiceiurile noastre de anxietate fara a fi nevoie sa folosim atat de multa vointa, permitand mai mult spatiu pentru a se forma noi obiceiuri.

Related Posts

About The Author