Anxietatea si declansatorii ei – Partea a IV-a

Pasul trei: Creati noi obiceiuri
In acest pas incepe majoritatea celorlalte sfaturi: obiceiurile si comportamentele sanatoase in care dorim sa ne implicam. Dar este logic ca nu exista prea mult loc pentru aceste comportamente noi pana cand creierul nostru nu se desprinde de cele vechi.

Brewer sugereaza o varietate de comportamente legate de atentie pe care le-ati putea introduce in buclele obisnuite atunci cand apare un declansator, dintre care multe va pot fi deja familiare:

Curiozitate si atentie: mai degraba decat sa te judeci pentru anxietate sau pentru a te obseda de unde iti vine anxietatea, devin-o curios. Ce simti si unde? Cum se schimba? Brewer recomanda chiar sa spui „Hmmm!” cu voce tare pentru tine, pentru a incuraja acel sentiment de curiozitate.
Respiratie: acordati-va senzatiile de respiratie din corpul dumneavoastra. Respirati in locurile in care apare anxietatea si expirati anxietatea. Vedeti cum se schimba lucrurile.
RAIN: Aceasta este o practica mindfulness unde R ecognize si relaxati – va in prezent; Un ccept si permiteti-i sa fie acolo; Va investigez senzatiile, emotiile si gandurile corporale; si N ote ceea ce se intampla.
Notare: Aceasta este o practica de etichetare a experientelor care predomina in mintea ta moment in moment, inclusiv oricare dintre simturile tale (auz, atingere, vedere), gandire sau simtire.
Bunatatea iubitoare : Practica de a trimite ganduri amabile, grijulii catre oameni, inclusiv dumneavoastra si sa simtiti acel sentiment de caldura in corpul vostru.
Pentru a intari aceste obiceiuri, explica Brewer, puteti aplica tehnici de la pasul doi – dar de data aceasta, in loc sa observati efectele daunatoare, observati cat de bine va simtiti in corpul vostru sa fiti curiosi sau sa generati sentimente iubitoare.

Brewer este un expert in obiceiuri – o mare parte din cercetarile sale s-au concentrat asupra fumatului si tulburarilor alimentare – si, desi cartea sa este despre anxietate, cadrul general s-ar putea aplica multor obiceiuri din viata noastra. Intelegerile sale dezvaluie de ce atatea dintre bunele noastre intentii de a ne exercita, de a medita si, altfel, de a ne auto-imbunatati, nu se traduc in actiune. Cartea Brewer ne ofera instrumentele pentru a lucra cu creierul nostru, mai degraba decat sa simtim constant ca luptam impotriva noastra.

Related Posts

About The Author